مدیریت اطلاعات سلامت (پذیرش ، آمار ، مدارک پزشکی، بایگانی)
اين مجموعه شامل واحد های اصلي پذيرش ( بستري و سرپايي ) ، صدور گواهی ولادت ، آمار ، كدگذاري (تنظيم پرونده پزشكي ، بررسي و رفع نقص پرونده پزشكي ، طبقه بندي تشخيص هاي پرونده هاي پزشكي بر اساس سيستم طبقه بندي بين المللي بيماري ها) و بايگاني پزشكي ( فعال ، نيمه فعال و راكد) مي باشد.
مسئول بخش؛
معرفي : افسانه اميني ، كارشناس ارشد آموزش مدارك پزشكي
شرح کلی وظايف محوله:
- مسئوليت و پاسخگويي در قبال فعاليت هاي هر يك از واحدهاي تابعه مدارك پزشكي
- تنظيم برنامه و ايجاد هماهنگي لازم بين واحدهاي تابعه مدارك پزشكي
- پاسخگويي به تمامي مكاتبات ارسالي از سوي سازمانها ( معاونت درمان ، پزشكي قانوني ، نظام پزشكي ، ثبت احوال و...)
- همكاري ، مشاركت و ايجاد زمينه لازم جهت همكاري در امر تحقيق و پژوهش در عرصه نظام سلامت
- برگزاري ماهانه كميته آمار و مدارك پزشكي ،دبيري كميته و پيگيري موارد مطروحه
- بررسي ماهانه نمونه پرونده هاي پزشكي و گزارش موارد عدم رعايت استاندارد به مسئولين مربوطه ( مسئولين بخش ها)
- ساماندهي ، ايجاد امنيت لازم جهت حفظ محرمانگي اطلاعات سلامت ، نظارت و كنترل بايگاني هاي جاري ، نيمه فعال و راكد پزشكي
- نيازسنجي واحد از نظر لوازم مورد نياز و پيگيري درخواست ها
- بررسی و اصلاح خطاهای مربوط به سامانه سپاس
- همكاري با واحد بهبود كيفيت مركز در راستاي پياده سازي استانداردهاي بخش ، آموزش و تنظيم برنامه جهت حضور پرسنل مربوطه در دوره هاي مورد نياز طبق برنامه ريزي سوپروايزر آموزشي مركز
- همكاري با واحد فناوري اطلاعات مركز و ثبت آمار ها بصورت ماهانه در سيستم
avab
- همكاري لازم در جهت آموزش كارآموزان رشته فناوري اطلاعات سلامت
- رابط اسناد دانشگاه در مركز و انجام امورات مربوطه طبق دستورالعملهاي واحد اسناد دانشگاه علوم پزشكي تبريز
- همكاري لازم با واحد ارزشيابي و نظارت معاونت درمان
كارشناسان واحد؛
معرفي: زهرا قره بگلو ، كارشناس مدارك پزشكي
شرح کلی وظايف محوله :
- كدگذاري باليني پرونده هاي پزشكي بر اساس
ICD-10 و
ICD-9-CM و ثبت در برنامه
HIS مرکز
- كدگذاري موارد بدخيمي و ارائه گزارش به مسئول بخش مدارك پزشكي
- شركت در كميته مدارك پزشكي و فناوري اطلاعات مركز
- پيگيري امورات محوله در زمينه پاسخگويي به مراجعين
- مسئول آمار مركز
- همكاري و آموزش كارآموزان رشته فناوري اطلاعات سلامت
- همكاري با واحد بايگاني پزشكي
معرفي: خديجه عليزاده ، كاردان مدارك پزشكي
شرح کلی وظايف:
- تنظيم و مرتب سازي پرونده هاي پزشكي طبق استانداردهاي مدارك پزشكي
- پاسخگويي به مراجعين در جهت ارائه مدارك مورد نياز از پرونده پزشكي
- انجام امور مربوطه در زمينه تكميل مستندات مربوطه به پذيرش و تشكيل پرونده بيمار
- همکاری با واحد پذيرش در شیفتهای عصر کاری و ایام تعطیل
- انجام ساير امور محوله طبق نياز و صلاحديد مسئول بخش
معرفي: مینا باقرپور ، کارشناس رشته مدیریت
شرح کلی وظايف محوله :
-- بررسي كمي و كيفي پرونده هاي پزشكي و تكميل فرم رفع نقص
- هماهنگي با مسئولين بخشهاي باليني و پزشكان در راستاي رفع نقايص پرونده هاي پزشكي
- جمع آوري چك ليست هاي رفع نقص ،تدوين شاخص مربوطه و ارائه گزارش به مسئول بخش
- همكاري با واحد پذيرش در مواقع مورد نياز
- همكاري در زمينه ساماندهي بايگاني راكد
- پاسخگويي به مراجعين در جهت ارائه مدارك مورد نياز از پرونده پزشكي
- همکاری با واحد پذيرش در شیفتهای ایام تعطیل
- انجام ساير امور محوله طبق نياز و صلاحديد مسئول بخش
پذيرش
متصدي پذيرش سرپايي : خانم فرشباف
شرح کلی وظايف محوله:
- پذيرش كليه بيماران مراجعه كننده به درمانگاه با توجه به نوع بيماري
- اخذ لیست نوبت اینترنتی بیماران و پذیرش بیمارانی که از طریق سایت شفاداک
- ورود اطلاعات هويتي بيمار طبق دفترچه بيمه و يا كارت شناسايي در برنامه
HIS مركز
- راهنمايي و پاسخگويي كليه مراجعان در زمينه برنامه پزشكان درمانگا ه ها
متصدی پذیرش درمانگاه: مریم حسین زاده
شرح کلی وظایف محوله:
- تشکیل پرونده درمانگاه زنان
- بازیابی و ساماندهی پرونده های درمانگاهی
- پاسخگویی و راهنمایی مراجعین
- فایل پرونده های درمانگاه زنان
- انجام ساير امور محوله طبق نياز و صلاحديد مسئول بخش
متصدی پذیرش اورژانس : طاهره استوار
شرح کلی وظایف محوله :
- پذيرش كليه بيماران مراجعه كننده به اورژانس
- ورود اطلاعات هويتي بيمار طبق دفترچه بيمه و يا كارت شناسايي در برنامه HIS مركز
- پاسخگویی و راهنمایی مراجعین
- انجام ساير امور محوله طبق نياز و صلاحديد مسئول بخش
متصدي پذيرش بستري: زكيه وحدتي
شرح کلی وظايف محوله:
- تشكيل پرونده بستري براي بيماران
چنانچه بيمار سابقه بستري داشته باشد ، تشكيل پرونده واحد با جستجوي شماره پرونده قبلي از سيستم صورت مي گيرد.
- ثبت كليه مشخصات بيمار و اطلاعات دموگرافيكي در برنامه
HIS
- راهنمايي و پاسخگويي كليه مراجعان در زمينه برنامه پزشكان ، بيمه ، ارائه پمفلت راهنمايي و آموزش به بيمار
- همكاري با واحد بايگاني پزشكي مركز
- انجام ساير امور محوله طبق نياز و صلاحديد مسئول بخش
گواهی ولادت
معرفی: مریم حسین زاده ، کارشناس حقوق
شرح کلی وظایف:
- تحویل کارتهای نوزاد
- ثبت گواهی ولادت و تحویل رسید به والدین نوزاد
- تنظیم لیست اسامی جهت ارائه به سازمان ثبت احوال منطقه
- راهنمایی و پاسخگویی مراجعین
- انجام ساير امور محوله طبق نياز و صلاحديد مسئول بخش
بایگانی پزشکی فعال
لیلا موحد ، مسئول بایگانی پزشکی فعال
شرح کلی وظایف:
- تحویل پرونده بستری
- فایل پرونده های بستری
- تحویل پرونده های اورژانسی و فایل آن
- فایل کارتهای نوزاد
- فایل برگه های پاتولوژی
- پاسخگویی مراجعین جهت دریافت اطلاعات مورد نیاز
- همكاري در امر تحقيق و پژوهش دانشجویان، محققین و رزیدنت ها در عرصه نظام سلامت
- مسئول انتقال پرونده ها از بایگانی جاری به نیمه جاری و طبقه بندی و فایل ان
- انجام ساير امور محوله طبق نياز و صلاحديد مسئول بخش
بخش مدیریت اطلاعات سلامت
- مسئول واحد : افسانه امینی
- کارشناسان واحد : زهرا قره بگلو ، خدیجه علیزاده
- بایگانی مدارک پزشکی : لیلا موحد ، مینا باقرپور ، حسن یوسفی
- صدور گواهی ولادت : مریم حسین زاده
- پذیرش بستری صبحکاری : زکیه وحدتی
- پذیرش سرپایی صبحکاری : طاهره استوار، مینا فرشباف
- پذیرش درمانگاه : مریم حسین زاده
- پذیرش عصر کاری : علی اصغر حاتم بخشیان ، خدیجه علیزاده ، طاهره استوار، لیلا موحد ، مریم حسین زاده
- پذیرش شبکاری: قاسم یزدانخواه ، علی اصغر حاتم بخشیان